7.30.2006

שמועה שמאלנית

הגיעה אל אזניי שמועה והיא, שנוכח התסבוכת המוסרית בה נמצאים אנשי השמאל מול הלחימה בלבנון עלה בדעתם לשלוף את 'נשק יום הדין' שלהם. תסבוכת זו מתגלה לעינינו משני כיוונים.



ראשון, התגובות הקשות של רוב הציבור מצד אחד, בעד הלחימה ואף להגביר את חריפותה לא רק נגד אנשי חיזבאללה אלא לסביבה התומכת שלהם וכן, נגד מחנה השמאל הפייסני. והכיוון השני הוא עזיבתם של אנשי שמאל מרכזיים, ואולי אף נטישתם, מתוך "התפכחות" ואפילו תיעוב. תנועת המצלתיים הזאת מכבידה מאוד על השמאל במיוחד לגבי המשך תוכנית ההתכנסות, אגב לא זו של ירידה למקלטים.



אותה שמועה אומרת שיש בכוונתם של מפרסמי המודעות אודות "פשעי מלחמה" ו"מלחמה אימפריאליסטית" כגון "די" ביום 24.7, והמתראיינים אצל אנשי תקשורת מתחשבים ונוחים מקרב חברי כנסת, אנשי תרבות והגות ושרידי "ארבע אמהות" לכנות את דרום לבנון בשם "הגדה הצפונית" (אי-אפשר להדביק לאזור את הכינוי "גדה דרומית" כי משמעותה שיש לישראל תביעות על הליטאני, אגב, דבר שכבר היה בועידת השוום בוורסאיי ב- 1919 כשחיים וייצמן המתון דרש שכל השטח מהליטאני ודרומה ייכלל במדינת היהודים לעתיד לקום).



להערכתם, מינוח זה יקל עליהם למאס את המערכה על רוב הציבור אשר התרגל לחשוב שכל דבר ששם התואר "גדה" מודבקת לו צריך להיות רע. כך הפכה ארץ ישראל ההיסטורית, ערש העם היהודי, ל"גדה מערבית" ול"שטחים". וכשאין קשר גיאוגרפי עמוק, הרי ניתן לסגת, להתנתק ועוד, להתכנס.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית