8.09.2007

ירון לונדון הציע אפשרות לירות במתנחלי השוק בחברון

כאן

בדקה ה- 11 ובסוף "לרענן את רוח אלטלנה

והנה תגובת תדמי"ת

התבטאות שהשמיע שלשום ירון לונדון, במהלך תוכניתו ’לונדון וקירשנבאום’ המשודרת בערוץ 10, הגיעה היום אל נציב תלונות הציבור ברשות השנייה גיורא רוזן, וליו"ר הרשות נורית דאבוש, בדמות תלונה ששלח ארגון תדמי"ת לתגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית, בגין הסתה וקריאה להמרדה.

המדובר בדברים שאמר לונדון לקראת סיום ראיון שקיים, יחד עם מוטי קירשנבאום, עם הח"כ פרופ’ אריה אלדד והאלוף (במיל.) יעקב עמידרור, לגבי סירובם של חיילים מיחידת ’דוכיפת’ להשתתף בפעולת פינוי של שתי משפחות מבתיהן בחברון.
"יש פה ציבור מעולה ואי אפשר לנכר אותו מהמדינה", אמר לונדון, "וזה מביא אותנו לכך שכל חוליגן מכה בבי"ח, משום שלא תופסים אדם על צערו; וכל איש שמאל רדיקלי מכה שוטרים בגדר ההפרדה; וכל מתנחל מרשה לעצמו להתיישב על גבעות שדודות של קרקע ערבית שדודה, וצריך להעביר 3000 איש כדי לפנות שתי משפחות. מה דעתכם על פלוגה אחת שנותנים לה רשות לירות? ... מה דעתכם לרענן את רוח אלטלנה?".

באמירות אלו, טוען ארגון תדמי"ת, גלש לונדון אל מעבר לדיון ענייני, "לתחום שהוא נוגע בגבול שבין חופש ביטוי להסתה, ועל סף קריאה מעוררת מדנים המהווה חלק מהמרדה". דווקא מכיוון שמדובר בשני מראיינים בוגרים בעלי שנות ותק רבות, טוען הארגון, יש לצפות ולדרוש מהם אחריות רבה יותר.
"די בצעיר אחד נושא נשק", נטען בתלונה, "שיפרש שאלות מעין אלו כהיתר לפתוח באש, או שמסריו אלו יחלחלו חלילה למישהו מבין מקבלי ההחלטות ונותני הפקודות, ויכניסו ללקסיקון של צה"ל את האופציה של פתיחה באש על אחיהם".

הארגון מבקש מרוזן ומדאבוש לדרוש מלונדון לפרסם הבהרה, לפיה הוא אינו קורא לפתיחה באש, וכן לפעול ל’הנמכת הלהבות’ בתוכניות המפוקחות על ידי הרשות.

מגיורא רוזן נמסר שהמכתב טרם נתקבל. מרשות השנייה טרם נתקבלה תגובה.

תוויות: ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית