6.29.2009

תלונתי מיום 1 ביוני

התלונה:


בדיון/ראיון עם פרופ' ירון אזרחי הצהיר/טען מר ויצטום בתוכנית "מהיום למחר" בשעה 23:50 לערך שמדינת ישראל מעולם לא הגדירה את עצמה בתור מדינה יהודית ודמוקרטית. ככל הידוע לי ואני מניח שגםידוע למר ויצטום, חוק יסוד: הכנסת קובע שרשימה אשר פועלת נגד העקרון שמדינת ישראל היא דמוקרטית ויהודית איננה רשאית להשתתף בבחירות לפי סעיף 7א: "רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית;..". הנה, מדינת ישראל מוגדרת כמדינה יהודית ודמקרטית גם אם אין לה חוקה ופסקי דין רבים של בית המשםט העליון מסכימים עם הגדרה זו.

וכהערת ביניים, עובדת היותו פרופ' אזרחי חבר בסגל הבכיר של המחלקה למדעי מדינה וגם במכון הישראלי לדמוקרטיה בעוד הוא מסכים עם המנחה הוא דבר מוזר.


התשובה:

לישראל מידד שלום רב,
הנדון: תלונתך מיום 1/6/09 - "מדינה יהודית ודמוקרטית"
תלונתך נמצאה מוצדקת.
בירור תלונתך עם מר דודו ויצטום העלה שמדובר בכשל לשון. מר ויצטום כמובן התכוון בדבריו לציין שבציבור הישראלי מתקיים הויכוח והעימות הקשה בענייןהגדרתה של ישראל כשהשאלה מתי גוברת ה"יהודית" ומתי גוברת ה"דמוקרטית".
הטענה כאילו הסוגיה נפתרה בחוק בקביעה שאתה מצטט במכתבך - אינה מלאה שכן גם אם מוגדר בחוק שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית הרי שאיןמכך כדי לפתור את הסוגיה מה יש לעשות כאשר יש התנגשות בין שני חלקי ההגדרה.
בברכה,

אלישע שפיגלמן
נציב קבילות הציבור
העתק:
מרדכי שקלאר, מנכ"ל
משה מצליח, מנהל הטלוויזיה
אורי לוי, מנהל חט' החדשות, ערוץ 1
דודו ויצטום, ערוץ 1
האגודה לזכות הציבור לדעת

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית