8.28.2009

הטור שלי ב'מיקרוסקופ' בגליון #357 של "בשבע" מיום 27.8.09

סבתא אכלה דייסה / ישראל מידד

כתבה שכותרתה "נחת מהנכדים" התפרסמה ב'מוספשבת' של מעריב ביום השישי האחרון. על פי הכתבת, חן קוסט-בר, לחלק מהערבים החשודים ברצח אריה קרפ יש כנראה סבתא יהודייה מרמלה שהתאסלמה לפני יובל שנים ושמה גרסיה. ואם בשבוע שעבר ירדתי על התקשורת אשר הצליחה בצורה די גורפת להתחמק מלזהות את המוצא האתני של החשודים ברצח והתאמצה מאוד שלא לכנות אותם "ערבים", הרי מעריב פגע קשות בעקרון של דיווח אובייקטיבי דווקא מהכיוון ההפוך.

הכתבה מתפרשת על ארבעה עמודים, כשתמונה של סבתא גרסיה תופסת את כל העמוד השני יחד עם כיתוב: "זאת יהודייה, נהרוג אותה. גרסיה, סבתו היהודייה של אחד העצורים". לכאורה עולה מכיתובית זו שהסבתא עמדה בסכנת חיים ממש, כששכניה הערבים עמדו לשחוט אותה באחד הימים. זה נשמע רע ומאשים, מצייר תמונה של פורעים. אך מי שבכל זאת יקרא את הכתבה ימצא את הדברים הבאים מפיה של הסבתא: "בג'לג'וליה התייחסו אלי יפה, גם בתקופת המלחמות. לאן שכולם הלכו, אני הלכתי. התחבאתי יחד איתם. אף אחד לא אמר 'זאת יהודייה, נהרוג אותה'".

כלומר, מעריב פשוט סילף ועיוות את הדברים שאמרה, הפך את משמעותם, ובעצם נכנע לרוח מסוימת על מנת לשחק לידי דעת הקהל. דבר כזה לא ייעשה. כאיש המזוהה עם המחנה הלאומי-אמוני, אינני מעוניין בתקשורת מגויסת מכל סוג. מה שעשה מעריב במקרה זה הוא פגיעה בכבוד האדם באשר הוא ובאתיקה המקצועית.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית