4.21.2011

עולים להר הבית - או לא

מאבקו של הרב אבינר לחבל במאמצים לקדם את נושא מימוש זכויות יהודים בהר-הבית ע"י הכרזה על איסור הכניסה לתחומי ההר עולה ובנוסף לכנס שהתכנס היום,



אשר לוותה גם במודעה זו:


 הוא דאג לפרסום המודעה הגדולה הזאת שגם הופיעה ב"אמת ואמונה" של מכון מאיר (ראו למטה) וגם בעמודי הפרסום בישובים:



בכנס היום, נוכחתי בשתי ההרצאות הראשונות של הרב אלישע וישליצקי:


ושל הרב אבינר עצמו


כאן נמצא הדיווח של ערוץ 7 והנה המודעה החדשה בנושא:


כשאני עזבתי, נכחו שם כ- 50 איש ואישה.  להבנתי, שיעורו של הרב אבינר היה לא-מרשים ולא-משכנע במיוחד בעיקר כי הוא בחר שלא להתווכח שלא לטעון שהאיסור על הכניסה הוא מסורת בידי רבני ירושלים מתרי"ג (1853) כפי שנמצא כאן:

לאחר שההר נפתח למבקרים שאינם מוסלמים בשנת 1853, עיגנו רבני היישוב הישן נוהג זה בפסיקת הלכה, ויהודים אשר עלו להר נתקלו בהתנגדות עזה, כגון החרם שהוכרז לזמן-מה כנגד משה מונטפיורי, לאחר שעלה להר למרות אזהרותיהם של הרבנים‏. גם לאחר מלחמת העולם הראשונה הוסיפו הרבנים, ובראשם הרבנות הראשית, לאסור את העלייה להר.

ובפסיקה של הרב אברהם יצחק הכהן קוק:




 ואם כי הזכיר ארבע פעמים שהרבנות הראשית קבעה וחזרה וקבעה איסור כניסה, הרי רב ראשי אחד, הרב שלמה גורן, בכל זאת פרסם ספר בנושא המתיר כניסה ובשיחות פרטיות ולא-כל-כך פרטיות, הטיף לכניסה.  חוסר ההתמודדות של הרב אבינר לא הוסיפה לו מזדהים בקרב אלה אשר באו מתוך סקרנות.

1 תגובות:

Anonymous אנונימי ציין...

בימים אלה עלה לאויר אתר שחושף את פרצופו האמיתי של אבינר. אחרי שנחשפים למסמכים הקשים שמתפרסמים שם, נותר רק להתפלא על כך שאדם זה נחשב "מנהיג ומורה הוראה" שאומר את דברו בנושא הר הבית. האתר פורסם באחריותו של הרב עידוא אלבה מקרית ארבע שהגיש תביעות בבתי דין נגד אבינר, ביה"ד אסר על אבינר להורות בכל העניינים הנוגעים לנשים אך הוא מפר את הפסק. על כך לא מדווחים באמצעי התקשורת. גם על התבטאויותיו האלימות של אבינר שמגלות את פרצופו האמיתי לא מדווחים.
כתובת האתר avinertik.com

אפריל 21, 2011  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית