11.22.2011

דורנר מתקשה להבדיל בין דמוקרטיה לאנרכיה

בריאיון הבוקר (שלישי) לרשת ב', אמרה דורנר כי הצעת החוק מסוכנת ופוגעת בתקשורת החופשית, ותרתיע עיתונאים מלבצע תחקירים. "מדינה דמוקרטית צריכה לשמור על המיעוט", הזהירה. לחברי הכנסת מהימין, שקידמו את החוק בשיתוף, קראה: "אינכם יכולים לעשות הכל, אפילו בדמוקרטיה, גם למיעוט יש זכויות".

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את התיקון לחוק לשון הרע, שבין מקדמיו הבולטים היו יריב לוין מהליכוד ומאיר שטרית מקדימה. התיקון קובע כי ניתן יהיה לתבוע כל אדם או גוף תקשורת בגין פרסום דיבה או לשון הרע, גם ללא הוכחת נזק, ולדרוש פיצויים עד גובה של 300 אלף שקלים – פי שישה מהמצב הנהוג כיום. מבין הנוכחים באולם, 42 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 31 בלבד שהתנגדו לה. ההצעה, בשלב זה, כוללת סעיף לפיו במקרים שבהם תובע יצליח להוכיח שכוונת הפרסום הייתה לפגוע בו, בית המשפט יוכל לפסוק עבורו פיצויים בגובה של 600 אלף שקלים. בנוסף, המפרסם הפוגע יחויב לצטט את תגובת הנפגע כלשונה. אם לא ניתנה לתובע אפשרות נאותה להגיב, ניתן יהיה לתבוע עד מיליון שקלים וחצי ללא הוכחת נזק

האם אי-אפשר לחייב עיתונאים לנהוג לפי כללי ההוגנות, האתיקה והאמת?  מה רע בלנסות ולהשיג הטוב ביותר של המקצוע?  האם צריכים לתת להם להלך אימים על אישי צבור בשם איזה זכות של...מה?..."מיעוט".  זאת דמוקרטיה - או אנרכיה?

^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית