4.12.2007

הלל כהן תוקף אותי במוסף הארץ

בתגובה למכתבי במוסף הארץ החליט הלל כהן חובש כפה לשעבר ומחבר שני ספרים על הערבים כמשת"פים לפני ואחרי קום המדינה לתקוף אותי

אמנם הלל ואני חברים והוא תושב בית וגן לשעבר אבל כנראה שאנו חלוקים.

אם המערכת תיאות לפרסם מכתב תגובה שלי תוכלו לקרוא אותו בשבוע הבא ואם לאו הוא יתפרסם בבלוג שלי כאן.

אז הנה תגובת הלל

מואזין בשר ודם

ישראל מידד משילה, במכתב (מוסף "הארץ" 6.4) שבו התייחס לטור של אריאל הירשפלד על קולות המסגדים (מוסף "הארץ" 16.3), רצה לתקן ונמצא מקלקל, ויש מקום להעמיד דברים על דיוקם. ראשית, ברובם של מסגדי ירושלים הקריאה לתפילה (אד'אן) הנשמעת באשמורת אחרונה באה מפי מואזין בשר ודם, ולא ממכשיר הקלטה. כך עלה בסקר מדגמי שעשיתי השנה. איני יודע כיצד נעשה האד'אן בכפר תורמוס-עיא, שעל עתודות הקרקע שלו התיישבה שילה.

בנוסף, אין לקשר בין הקריאה לתפילה, שכל כולה כניעות לפני בורא עולם, לבין דרשות יום השישי שבהן מושמעים לעתים ביטויי שנאה כלפי ישראל והיהודים; ואף על השנאה עצמה אין לתמוה, כפי שאמר משה דיין כבר באפריל 1956 על קברו של רועי רוטברג: "מה לנו כי נטען על שנאתם העזה אלינו... למול עיניהם אנו הופכים לנו לנחלה את האדמה והכפרים בהם ישבו הם ואבותיהם". דומה שאפשר לקבוע בצער, אחרי ארבעים שנות שלטון ישראלי בשטחים, שההתנחלות בהם לא צימצמה את האיבה וגורמיה, אלא, כנראה, הגבירה אותם.

ונקודה אחרונה בנוגע לשילה. זו זכורה בתולדות עם ישראל לאו דווקא בזכות בנותיה המחוללות בכרמים, אלא יותר בשל היוהרה, הניצול הכלכלי והשחיתות של כוהני הדת שישבו בה ("אשר ישכבון את נשים הצובאות פתח אוהל מועד"), שהביאו לתבוסת ישראל ביד פלשתים.

הלל כהן

ירושלים

תוויות: , ,

7 תגובות:

Blogger Ora ציין...

In English this is called "ad-hominem". When the debater has nothing to say about the subject and so he starts attacking the personality of the other side.

I seriously doubt that the call to prayer in Jerusalem is sounded by a real person, as this is something that isn't being done in the rest of the Muslim world.

If Hillel Cohen really likes the Muslim call to prayer, I suggest it be done in the old-tried method, with the most humility and submissiveness - have the muezzin go up the minaret and sing with his own voice. I'm sure it would be enjoyed by more people. According to Islam lore, Muhammed rejected other methods besides the human voice.

אפריל 12, 2007  
Anonymous אנונימי ציין...

ישראל, לא ברור לי מדוע התיקון הצנוע שפרסמתי בעקבות דבריך המוטעים נתפסים בעיניך כמתקפה (זה עדיין לא נחשב כבוד להיות מותקף על ידי...). האם אינך מאמין בזכות הציבור לדעת אמת? אני דווקא כן מאמין בכך, ואם העובדות היו שונות לא הייתי טורח לכתוב על כך. אלא שאני יכול לומר לך שלמסגד אלאקצא מגיע כל בוקר מואזין והוא שקורא את האד'אן, ובנוסף יש מערכת ממוחשבת שבה מוקלט קולו של המואזין נאג'י אלקזאז, והיא מופעלת אוטומטית כעבור כחמש דקות מזמן הקריאה, אך ורק במקרה ומסיבות שונות המואזין לא פצח בקריאה. בשנה האחרונה זה לא קרה כמעט מעולם. גם בשני המסגדים שבדקתי בסילואן יש מואזין בשר ודם, וכך בשועפאט ובאבו-תור. לתומי חשבתי שגם אתה מעדיף ידע על בורות, ובדיקה מהשטח על פני מיתוסים שמפיצים מדריכי טיולים עמי ארצות. מקווה שלא טעיתי. בידידות, הלל

אפריל 15, 2007  
Blogger YMedad ציין...

אז ככה
המלה תוקף כמובן היא בישמוש ידידותי כמו בויכוח שהייתי משתתף בו באוניברסיטה מה שנקרא debate
לא להיבהל
הרי גם כעיתונאי לשעבר ועם קשרים עיתונאיים אתה יודע שתמיד צריך לתפוס את הקורא עם איזה כותרת מושכת נכון
?
אבל באמת, יש עובדות ויש דברים וביניהן מה שכתבת שאינן עובודת אבל נתחיל דווקא מהסוף
בוא נשכח מההסבר בתלמוד לגבי מעשי בני עלי
הרמז שלך הוא שאם ככה הם התנהגו אזי אין זכות לי היום כיהודי לדרוש לחזור למקום כמו שילה כי הייתה שם שחיתות ומי יתפאר ממקום כזה
ואני שואל, או. קיי. שניים מבכירי תושבי שילה לפני 3000 שנה התקלקלו
ומה נעשה אם ערביי חברון שרק לפני 80 שנה רצחו טבחו ואנסו
?
תגיד בוודאי שלא כולם וכולי וכולי
אבל אם אתה רשאי לכתוב מה שכתבת גם אני רשאי לחשוב מה שאני חשוב שרוב רובם של ערביי חברון שמעשיהם רק לפני 80 ולא לפני 3000 שנה הוכיחו כמה תאבי דם הם לא צריכים לקבל מדינה ושלטון עצמאי ובוודאי בהתחשב במה שהם עשו ועושים לאחרונה
לזה אני קורה עיוות הדעה ויש בכך התקפה עלי
ובקיצור
איזו עתודות קרקע אני מדבר
?
היו בעשור האחרון תביעות משפטיות נגדנו
?
בעשרים וששש השנים האחרונות אני זוכר אולי שלשה מקרים כאלה וכולם הלכו פייפן ולדעתי תושבי תורמוס עיא כוסעים עדיין על תשובי סינג'יל במה שהם עשו נגדם במלחמת העולם הראשונה כשסייעו לאנגלים לכוון את תותחיהם מלמעלה למטה ביתר יעילות ממה שהם כועסים עלינו כי הם ידועים אצל מי הצדק.

ולגבי הקול המוקלט הרי יש עשרות רבות של מסגדים רק בעיר העתיקה עצמה והרי גרתי שם ואני לא זוזכר מואזין חי וקיים בהם משמיע את קולו והירשפלד הרי דיבר על מקהלה של קולות
סיפורי סבתא אבל אם זה משה שבאמת מפריע אז אולי אני טועה במקצת

הירשפלד תקף פקיד משרד איכות הסביבה ואני תקפתי אותו
איך אתה השתרבבת באן?

נו, אני מקווה שהידידות יותר חזקה מהסכסוך ומכיוון שנהניתי משני ספריך האחרונים בוודאי צתהיה לנו עוד הזדמנות להתווכח

כל טוב

אפריל 15, 2007  
Blogger YMedad ציין...

אופס סליחה על טעויות האיות

ועוד דבר
אני מאוד רגיש לטיעון של הגברת הטרור שנגרמת דווקא בידי הקורבן כפי שאתה רוצה להאשים אותנו

אם הפת"ח הוקם שלוש שנים לפני ששת הימים אזי מי הגביר אז את הטרור?

אם אני יכול להוכיח סטטיסטית שיש יותר טרור בזמן עשיית שלום האם תסכים אתי שאולי צריכים להפסיק לעשות שלום כדי להוריד את מפלס הטרור?

מי גרם למה ומהי הבעיה האמיתית שהולידה את הטרור גם ב- 1920 וגם ב- 1929
ועוד ועוד
הרבה לפני עליית גרעין שילה לקרקע ב- 1978

אפריל 15, 2007  
Anonymous אנונימי ציין...

ישראל, מעבר לתיקון העובדתי לגבי המואזינים, שבעיני הוא חשוב כמי שעוסק בעובדות, התייחסתי גם לכך שהאיבה בין העמים אינה קשורה להתנחלות בשטחי יו"ש אחרי 67, וזו הסיבה בגללה ציטטתי את משה דיין. אני מסכים עם ניתוחו שמלחמת 1948 היא מקור חשוב לא פחות לאיבה, ומסכים גם אתך שאיבה היתה קיימת לפני כן, והדוגמה של חברון-תרפ"ט אכן מוכיחה זאת (אם כי יותר מ-400 יהודים ניצלו על ידי פלסטינים וכ-70 נרצחו, כך שלא ברור מה היתה דעת הרוב אז). כיוון שברמה הבסיסית אין בינינו ויכוח על העובדות, השאלה הנותרת היא מה דרך ההתנהלות הרצויה בהתחשב בעובדות הללו, ומהם הערכים שבאמצעותם מעצבים את תפיסת העולם. למשל: אתה יכול לגרוס שהקב"ה הבטיח לעם ישראל את הארץ. אני יכול לטעון שאם אכן יש אלוהים ואם אכן הוא הבטיח את הארץ, הרי שהוא עשה זאת על תנאי (כפי שעולה מחורבן ראשון ושני). אתה יכול לראות בריבונות על הארץ ערך חשוב, ואני יכול לגרוס שבעיני למנוע זכויות אזרח וזכויות לאומיות מהערבים הגרים בארץ חמור יותר מאשר ריבונות חלקית עליהו וכו' וכו'. אתה יכול לראות בעקירת הישובים היהודים מגוש קטיף סימן לאבדן דרך של ממשלת ישראל, ואני רואה בהם מסר של הקב"ה לדור שלנו, שיש דברים שמצוות ארץ ישראל אינה דוחה, כמו זכויות אדם של הפלסטינים. הרי לא כל יום שולח הקב"ה את צבא ישראל לעקור יהודים מארצם, ובוודאי יש לקח חשוב שהעקורים ואיתם עם ישראל כולו צריך ללמוד. כמובן שיש הסבורים שחטאים של אחרים גרמו, אבל אנו יודעים שאין הקב"ה מעניש אדם על חטאי זולתו, והדברים עמוקים ולא כאן המקום לפרטם. בברכה, הלל

אפריל 19, 2007  
Blogger YMedad ציין...

טוב אז מכיוון שאנחנו מסכימים על יותר ממה שאנחנו חלוקים עלעיו אני אקצר.

לוותר על ריבונות ועל הביטחון זה בעיני בוודאי יותר חשוב מזכויות של הערבים כי אם נעשה כך אז נפגע בזכויותיהם מליונים של יהודים דהיום ובעתיד שלא יוכלו לחיות בארץ הזאת בכל קונפיגורציה של גבולות בשילה ליד שילה וללא ישלה.

וכפי שאתה רומז אם הבנתי נכון לא אנו חטאנו כדי כך שהקב"ה יעניש אותנו בהיתנתקות אלא משהו אחר קרה ואין לזה שום קשר עם יחיסנו אל ערביי הארץ

אפריל 22, 2007  
Anonymous אנונימי ציין...

מרתק.. ומשעשע! המציאות יוצרת את האידיאולוגיה, והמציאות נראית אחרת מזוויות שונות. כאשר מעורבים טיעונים מן הדת, הם עטופים במעטפת קדושה שמקשה את הויכוח עליהם וזוהי אחת ממטרות ההקדשה. נשמע לי כמו בזבוז זמן משווע לעסוק בה ולא לחפור עמוק יותר אל מתחת לפני השטח. "החברה היא האלוהים" וניתן למצוא בה את רוב התשובות לשאלות.
בכל אופן, אכן נראה שאתם נהנים לאתגר אחד את השני ברוח טובה.

אפריל 28, 2009  

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית