2.26.2009

הקטע שלי בטור "מיקרוסקופ" בשבוען "בשבע" גליון 332

תבואו לבקר/ ישראל מידד

הערוץ הראשון החל לשדר תוכנית ביקורת תקשורת חדשה בהנחיית ליעד מודריק בימי שלישי במשבצת המכובדת של חצי השעה לפני 'מבט'. התוכנית, 'ביקורטיווי' (למה שם לועזי, נגמרו השמות העבריים?), אמורה לעסוק בכל נושאי התקשורת בישראל: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט, ובכל תכנית ינתח ויבקר פאנל אורחים את המתרחש בתקשורת. זו התוכנית החמישית, לפחות, בעשור וחצי האחרון שעוסקת בנושא ברשות השידור (קדמו לה 'מסיבת עיתונאים' עם שלי יחימוביץ', 'גילוי נאות' עם חנן עזרן, 'מקורות יודעי-דבר' עם נעמי לויצקי ו'שטח הפקר' בהנחיית רם עברון ע"ה).

צוות התוכנית הכריז שבכוונתו "לשתף מגזרים שונים" ושהוא יפנה "לציבור כולו ולא רק לברנז'ה". זאת מטרה טובה ואף חשובה. עדים היינו יותר מדי זמן לכך שתוכניות מהסוג הזה הפכו למין ליטוף האגו של אנשי תקשורת כאשר הם הופכים לכוכבים. שנים הועלתה התביעה שלממונה על קבילות הצבור ברשות השידור תוענק פינת שידור, ברדיו או בטלוויזיה, כדי לדווח על ממצאים ומסקנותיו. הרי תפקידו הרשמי הוא לבקר את התקשורת. ויש גם ארגוני הגנה של צרכני התקשורת שראוי שגם נציגיהם יופיעו.

ויש עוד 'מגזר' שפוסחים עליו: הציבור. בעיתונים כגון הניו-יורק טיימס והוושינגטון פוסט קיים בעל משרה אשר מכונה 'נציג הקוראים', כי ללא קוראים אין תקשורת. הגיע הזמן שתוכנית כזו באמת תאפשר לציבור בגווניו הרבים, כצופים וכמאזינים, להשמיע את קולו. יש לקוות שהעורך בני עורי והמפיק עזרא כליפא, יחד עם ליעד מודריק, יעלו למסכים לא רק ביקורת במסגרת דיון עקר, אלא גם ידווחו על מה שיש לתקן, על איזונים שיש לאזן ועל החוסר שיש למלא.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית