12.02.2011

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" של "בשבע" גליון 470, 1.12.2011


כמה הערות על התקשורת דהיום:

* אמנון לורד, שאמנם מתנגד לחוק לשון הרע המתוקן, יודע שיש צורך "לשחרר את התקשורת מהצבת השמאלנית-טייקונית". המחשה לכך ראיתי בעיתון 'הארץ' בשבוע שעבר, שבו ספרתי חמישה עמודים מלאים במודעות אבל לזכרו של אלי הורביץ. לא, אינני מטיל דופי בפועלו של המנוח האציל. אני רק עובר על השמות של שועי התעשייה והמשק שדוחפים את עצמם לשטחי הרווח של העיתון הזה.

* הייתי מציע שבנימין נתניהו יכריז על הקמת ועדת חקירה לאתיקה של התקשורת. צעד דרקוני? ביבי יותקף? מה פתאום. הרי ביולי השנה מינה ראש ממשלת בריטניה ועדה כזו, בראשות שופט, שיש לה הסמכות לחייב עדים לבוא בפני חבריה. ומה מטרותיה? אני מצטט: לחקור ולבחון את "תרבותה, התנהלותה והאתיקה של התקשורת, במיוחד יחס התקשורת כלפי הציבור, המשטרה והפוליטיקאים. וזאת על מנת להמליץ על צעדים שיביאו למדיניות מועילה יותר ורגולציה שתתמוך ביושרה ובחופש העיתונות, יחד עם עידוד כללי התנהגות אתיים ומקצועיים". אם ועדה כזו יפה לדמוקרטיה האנגלית, היא לא יכולה להיות רעה לנו.

* סגירתה של תחנת 'כל השלום' מעניינת לא רק בגלל יישום החוק, אלא גם כשרואים את כל המי ומי שהתייצבו לטובתה. לפני שנים אחדות, כאשר יצאה ההוראה לסתום את שידורי 'ערוץ 7' הם שתקו, או יותר מדויק: צהלו בראש חוצות על הפסקתה. סוף סוף, תקשורת מאוזנת ממש.

* לתשומת לב המתגייסים: גלי צה"ל הפכה ל'יחידה מובחרת'. עובדה: עיריית רמת גן תקיים מפגשי הכנה לתיכוניסטים השואפים להתקבל ליחידות גל"צ, דו"צ ו'במחנה', זרועות השידור, הדפוס והאינטרנט של צבא הגנה לישראל. מארגני הקורסים מבטיחים לא ליפול למשבצת של אחידות פרופיל של בעלי אמצעים מבתי ספר אליטיסטיים.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית