5.31.2012

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" ב"בשבע" גליון 495 מיום 31.5.2012


לפני כמה שנים יצאה במגזר קריאה 'לכבוש' את התקשורת. אם לפני כשלושים שנה הסיסמה היתה "העם נגד תקשורת עוינת" מבית מדרשו של אליקים העצני, ואחר כך אגודת 'לדעת' קידמה את הסיסמה "למען תקשורת הוגנת" וערוץ 7 הציג תקשורת חלופית, הרי שמאז הקמת בית הספר 'מעלה' וגופים נוספים, המטרה היא לא תקשורת מקבילה, אלא כניסה לתוך העשייה התקשורתית הקיימת. הכוונה היא שאנשים שהתחנכו על מורשת ישראל סבא, שרכשו ערכים לאומיים ודתיים שהם גם מקצועיים וגם מוכשרים, יהוו איזון לרוח השולטת במסדרונות רשויות השידור, ערוצי הטלוויזיה והרדיו, העיתונות הכתובה והאינטרנט.

אבל יש גם את המרחב שמעבר לכתבה, לידיעה ולראיון - תחום היצירה. מעטים מדי מעורבים בהיבט תקשורתי זה. השבוע נכחתי בהקרנה מיוחדת של הסרט התיעודי 'בן ציון', על אביהם של האחים נתניהו, בפני ראש הממשלה ומשפחתו. הוא עשוי טוב, תוכנו מצוין, הרוח בו היא חיובית ומעבר לדמותו הקוסמת של הגיבור, הרי גם המחנה שאליו השתייך ההיסטוריון הדגול יוצא נשכר בפני קהל הצופים.

[כאן נפל שיבוש והמשפט כפי שמופיע - המפיק, משה לוינסון, הציע רעיון לסדרה קומית-אקטואלית, אך ההצלחה לא האירה לו פנים היה צריך להיות: בזמנו אף אני, עבדכם הקטן, הציע עיצוב רעיוני (ובג'אנר: 'קונצפט') לסדרה קומית-אקטואלית]. ההצלחה לא האירה לי פנים אבל אם אינכם מודעים לכך, האפשרות שוב קיימת להשפיע גם בכך. אבל אם אינכם מודעים לכך, יש כיום אפשרות להשפיע גם בכך. רשות השידור הוציאה קול קורא המזמין הגשת הצעות להפקת תוכניות טלוויזיה לדרמות מגוונות, כמו הפקה חד-פעמית ליצירה ספרותית ישראלית, דרמה חברתית משפחתית, דרמה המבוססת על משה רבנו, דרמה תיעודית על פרשיות או דמויות בהיסטוריה של מדינת ישראל שעסקו בריגול או בביטחון ואפילו סדרה בהנפשה (אנימציה) על סיפורי התנ"ך. כדאי לבדוק את הנושא באתר רשות השידור. נסו את מזלכם, ואולי אף תזכו בפרסים, תסתובבו בפסטיבלים ותתייגו נאמנה את התרבות הישראלית הערכית.
^

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית