6.07.2012

הטור שלי במדור "מיקרוסקופ" ב"בשבע" גליון 496 מיום 7.6.2012

פרשת אורי בלאו חזרה עם כתב אישום שרוב העיתונאים שיצאו חוצץ נגדו לא הצליחו לקרוא אותו נכון. בלאו לא רק הפקיר את מקורו וסייע להשליך אותה מאחורי סורג ובריח, אלא גם לא מילא את תנאי ההסכם עימו ושימר אצלו ואצל עיתונו כמעט 2,000 מסמכים מסווגים, ועוד ברח לחו"ל. יש לשער שאם לא כן, ספק אם היה נפתח נגדו ההליך הפלילי. עוזי בנזימן כתב ב'העין השביעית' כי "אורי בלאו... מועד להישלח לכלא לשבע שנות מאסר משום שפירסם כמה כתבות שהרגיזו מאוד את הממסד הביטחוני". 'רוגז', זה כל העניין? גם ב'מעריב' מתקשים בהבנת הנקרא. גרשון מסיקה והלל וייס השתתפו באירוע שהיה קשור לפרלמנט האיחוד האירופי, והעיתון טען בטור דעות שמפלגת החרות האוסטרית מימנה את השתתפותם (מדוע יממן גוף שהעיתון מחשיב כאנטישמי את הוצאותיהם?). ביום שני הם פירסמו תיקון ומין התנצלות שהם לא הבחינו באותיות הקטנות שבהזמנה...

ועוד עניין:

בגיליון 485 הזכרתי, במגבלות הכרחיות, את פרשת נתן זהבי, שקילל מאזינה בשידור חי בתוכניתו 'זהבי עצבני'. אז דעו לכם: הוא הושעה ל... יומיים.

* חל שיבוש במשפט בטור בשבוע שעבר. במקום "המפיק, משה לוינסון, הציע רעיון לסדרה קומית-אקטואלית, אך ההצלחה לא האירה לו פנים", היה צריך להיות: "בזמנו אף אני הצעתי עיצוב רעיוני (ובז'אנר: 'קונצפט') לסדרה קומית-אקטואלית. ההצלחה לא האירה לי פנים". עם הקוראים ועם משה לוינסון הסליחה.

ישראל מידד

---------------

והנה הקטע הראשון לפני עריכה:

הצטברו כמה וכמה עניינים כך שתסלחו לי על הרצף הארוך הפעם.  פרשת אורי בלאו חזרה לנו עם כתב אישום שרוב העיתונאים שיצאו חוצץ נגדו לא הצליחו לקרוא אותו נכון. לא רק שהבחור הפקיר את מקורו וסייע להשליך אותה מאחורי סורג אלא שלא מילא את תנאיי ההסכם עמו ושמר אצלו ואצל עיתונו כמעט 2000 מסמכים מסווגים ועוד ברח לחו"ל (יעד מוזר של עובד "הארץ").  יש לשער שאם לא כן, ספק אם היה מוגש ההליך הפלילי. גם עוזי בנזימן התקשה.  הוא כתב ב"העין השביעית" שאורי בלא...מועד להישלח לכלא לשבע שנות מאסר משום שפירסם כמה כתבות שהרגיזו מאוד את הממסד הבטחוני". "רוגז" זה כל העניין? וב"מעריב" גם כן מתקשים בהבנת המקרא.  המתנחלים גרשון מסיקה והלל וייס השתתפו באירוע של היה קשור לפרלמנט האיחוד האירופי והעיתון (עדיין "הנפוץ"?) טען בטור דעות של מפלגת החרות האוסטרי מימן את הדבר עבור היהודים (מדוע יממן גוף שהעיתון מחשיב כאנטישמי את הוצאותיהם?).  ביום שני פירסמו תיקון ומין התנצלות שלא הבחינו באותיות הקטנות שבהזמנה.  ועוד בענין אורי בלאו, שוב גאולה אבן מנתבת את עצמה בתוכנית "מוסף" על מנת להטות את השיח הצבורי. ב- 30.5, היא התייחסה לכתב האישום בעניינו ושאלה שלוש שאלות. אחת הייתה מדוע האחראים ל"פירצה" בצה"ל לא טופלו (הרי הם "גרמו" לענת קם לגנוב ולהעביר לבלאו!). מדוע היא לא דיברה, למען האיזון, על ג'וליאן אסאנג' שהסתבך בפלילים בגין עבירה דומה, או עיתונאי אמריקאי בשם ג'יימס רייסן אשר גם הוא נחשד באחזקת מסמכים בטחוניים שלא באישור לפני שנה או תומאס דרייק גם, שלפני שנתיים קיבל לידיו מסמכים מסווגים והועמד לדין.  מה, ארה"ב איננה מספיק דמוקרטית?  והיא כל-כך דמוקרטית שכאשר יום קודם, ב- 29.5, אייל מגד השתמש במינוח "מחנה לאומי" היא תבעה ממנו לשנות את שפתו ולומר "לאומני".

^

תוויות: , , , , , ,

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית